Ylen Telegram-artikkeli

Yle sekoitti Telegramin ja VK:n historiat

Yle sekoitti Telegram-artikkelissaan kahden somepalvelun historiat.

Kuvakaappaus Ylen artikkelista.

Yle kirjoitti ihan hyvän artikkelin Telegramin roolista Ukrainan sodan suosituimpana viestintäkanavana, mutta sekoitti infolaatikossa Telegramin historian perusteellisesti.

Kuvakaappaus Ylen artikkelista.

Ylen artikkeli väitti Telegramin siirtyneen venäläisille Putinia lähellä oleville oligarkeille. Tämä ei pidä paikkaansa, vaan kyseessä oli Durovin veljesten edellinen yritys VK eli VKontakte. Telegram sen sijaan on edelleen Durovien omistuksessa.